سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
امید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سخنرانی حاج سید حسن خمینی در مراسم 22 سالگرد ارتحال حضرت امام خم

حاج سید حسن آقا خمینی

 

سید حسن خمینی:

 اخلاقی عمل کنیم دروغ نگوییم تهمت نزنیم بد مردم را نخواهیم بی ادب نباشیم

یاگار امام گفت: اخلاق امام بود که جامعه را با او همراه ساخت. اگر امام پا روی اخلاق می گذاشت، امروز جامعه ما از اینهمه توفیق الهی محروم بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پیش از سخنان رهبر مظعظم انقلاب اسلامی در جمع میلیونی عاشاقان روح الله به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: خداوند را سپاسگذاریم که به ما توفیق داد مراسم بزرگداشت ان امام بزرگوار را یکبار دیگر برپا کنیم. روح بلند امام را بر همه جریانات ناظر میدانیم و آنچه که مرضی خدای بزرگ است خواستاریم.

وی با با اشاره با حلول ماه جب و ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: امروز از هر جهت برای همه روزی ارزشمند و باعظمت است بخصوص اینکه ماه رجب ماه تقوای الهی است. باید در این روز بزرگ و تاریخی بیش از هر زمان دیگری از ویژگی های امام سخن بگوییم.

یاگار امام با بیان اینکه تقوای الهی یکی از مهمترین ویژگی های امام عظیم الشأن بود، تصریح کرد: اگر بخواهیم از بین همه خصلت های امام یکی را برجسته کنیم، بی تردید تقوای الهی و طلب غفران از خدا و تن دادن به خواسته الهی آن ویژگی برجسته خواهد بود که در روح امام و در تمام وجود ایشان موج می زد.

سید حسن خمینی افزود: امام در زندگی خود بیش از هر فرد دیگری به دلباختگی به خداوند وابسته بود. هیچکس نمی تواند امام را تحلیل بکند و از تقوای الهی و تقید کامل امام به اخلاق غافل شود.

یادگار امام به تبیین روایتی از امام محمد باقر پرداخت و اظهار داشت: امام محمد باقر از پیامبر اکرم نقل می کند که قسم به خدا هیچ کس خیر دنیا و آخرت را نصیب نبرد جز به واسطه اینکه به خدا حسن ظن داشته باشد و به او امید بورزد و به حسن خلق پایبند باشد.

وی تشریح کرد: چهارمین بند این روایت تاکید می کند که مومنان باید به اخلاق پایبند باشند. خداوند هیچ فردی را بعد از توبه عذاب نمی کند جز اینک سوءظن داشته باشد، در امید به خدا تردید کند و آنجایی که باید تن به اخلاق بدهد اخلاقی عمل نکند.

سید حسن خمینی از رهبر کبیر انقلاب به عنوان معلم بزرگ اخلاق یاد کرد و اظهار داشت: امام قبل از اینکه یک مرجع فیلسوف و رهبر معظم یک انقلاب عظیم باشد، یک معلم اخلاق است فراتر از آن امام هرگز به تدریس و تحصیل اخلاق بسنده نکرد بلکه در زندگی خود نیز اخلاق را جاری ساخت. اخلاق امام بود که جامعه را با او همراه ساخت اگر امام پا روی اخلاق می گذاشت امروز جامعه ما از اینهمه توفیق الهی محروم بود.

سید حسن خمینی تاکید کرد: ماه رجب ماه پربرکتی است امید است خداوند به ما توفیق دهد که از برکات الهی بهره مند شویم و اخلاقی عمل کنیم دروغ نگوییم تهمت نزنیم بد مردم را نخواهیم و بی ادب نباشیم.

یادگار امام در بخش دوم سخنان خود به تحولات مطقه و بیداری اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: آنچه در فضای جامعه جهانی بخصوص در کشورهای اسلامی می بینیم ادامه حرکت بزرگ امام با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است. امام سنگ بنای این تحول بزرگ را سالها پیش با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی نهاد.

سید حسن خمینی افزود: وقتی انقلاب پیروز شد، اسرائیلی ها گفتند؛ زلزله یدید آمده است اکنون که گسل های این زلزله، کشورهای اسلامی را یکی یکی دربر می گیرد دلمان می خواست امام در میان ما بود و هم مظلومیت ما را می دید و هم عظت اسلام را.

یادگار امام تصریح کرد: شعار بزرگ امام، "استقلال آزادی جمهوری اسلامی "بود و آنچه اکنون در سرزمین های اسلامی اتفاق افتاده، ادامه همین شعار است. مردم تونس و مصر با آن حوادث بزرگ، به دنبال استقلال کشور خود بودند. اگر به عمق لایه های زیرین جوامع اسلامی توجه کنیم این خواسته، بسیار قابل پیش بینی بود

وی افزود: شعار این مردم استقلال بود برای اینکه دولتهای آنها همه تصمیمات را از بیرون کشور کسب تکلیف می کردند. مردم پیمان کمپ دیوید را فراموش نکرده اند. این پیمان حادثه ای نبود که به همین زودی از ذهن مردم کشورهای اسلامی برود. کشورهای اسلامی همواره از هر نوع استقلال محروم بودند و از وابستگی شدید رنج می بردند.

یادگار امام به آزادیخواهی مردم منطقه اشاره کرد و گفت: شعار آزدیخواهی مردم در کشورهای اسلامی ادامه و تذکار آزادیخواهی مردم ایران بود. آنچه در این کشورها بود چیزی جز بردگی و بندگی و اختناق سیاه نبود .

وی جمهوری خواهی در کشورهای اسلامی را نیز ادمه شعار جمهوری خواهی انقلاب ایران دانست و اظهار داشت: مردم منطقه دنبال رهایی از نظام های پوسیده و رژیم های نظامی بودند. خواسته همه مردم منطقه از بین بردن نظامی بود که مردم درآن حضور نداشتند.

سید حسن خمینی، اسلام خواهی را چهارمین رکن حرکت های مردمی اخیر خواند و اظهارداشت: آنچه هرگز در کشورهای اسلامی به آن توجه نمی شد، اسلام بود. مردم در این جنبش ها دنبال ارزشهای اسلامی بودند.

یادگار امام در ادامه گفت: جای امام خالی است شعاری که سی سال پیش تحت عنوان استقلال آزادی جمهوری اسلامی پای گرفت اکنون دامنه جهان اسلام را دربرگرفته است.

وی تاکید کرد: بعد از 22 سال از رحلت امام خمینی، بیداری اسلامی مردم ،میراث گرانبهایی در دست ما است باید بهوش باشیم که این میراث تاریخی را که نصیب کشورهای اسلامی شده را از دست ندهیم.

یادگار امام در پایان به حدیثی از امام موسی کاظم اشاره کرد و اظهار داشت: ما به آن خیری که خدا نازل می کند فقیر هستیم. از خدا می خواهیم توفیق دستیابی به فضایل انسانی و دوری از بدخلاقی و کینه ورزی را به همه عطا کند.

منبع : www.jamaran.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امید ( شنبه 90/3/14 :: ساعت 12:22 عصر )
»» آتشفشانی در روسیه

تصویری زیبا از یک آتشفشان در کشور روسیه

آتشفشان



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امید ( سه شنبه 90/3/10 :: ساعت 10:11 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سخنان آقای علی مطهری نماینده محترم تهران در باره دلایل استعفایش
ازدواج اجباری دختران در عربستان
رأی به اصالت خلیج همیشه فارس
مصاحبه همسر شهید رجائی با سایت جماران
نگاهی به وضعیت زنان و ازدواجهای اجباری در جامعه عربستان
مصاحبه با نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش
بمبهای متحرک در خیابانهای ایران!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 34508
» درباره من

امید

» آرشیو مطالب
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
جغرافیای سیاست
کیمیا
تاریخ را به یاد اوریم
خورجین عشق
دست نوشته های من
شاخه نبات
داستان های زیبا +مطالب عاشقانه
دل تنگی های فهیمه
سمانه

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» طراح قالب